Tuesday, January 6, 2009

Q & A - 6 Januari 2009

Salam Sejahtera,

Saya ingin mengambil peluang ini untuk menjawab soalan-soakan yang telah diajukan kepada saya semalam.

Soalan daripada cik mitlisa:

- Saya merasakan hartanah di Kuching sarawak telah meningkat dengan mendadak sejak 2 dan 3 tahun kebelakangan ini.

- Faktor mungkin disebabkan spekulasi hartanah, bahan pembinaan yang meningkat atau mungkin disebabkan kekurangan supply berbanding demand.

- Adakah berbaloi untuk memberli hartanah di Kuching berbanding KL??? cuba pertimbangkan faktor-faktor berikut:

- Di KL ada keretapi laju, Universiti-universiti unggul, hospital dan sekolah cemerlang, jalinan lebuhraya yang moden, jaringan bisness- bisness dan sebagainya. Adalah kuching mempunyai kesemua kemudahan yang dinyatakan di atas?

-Kesimpulanya saya merasakan membeli hartanah di KL akan mendatangkan pulangan yang lebih baik berbanding hartanah di Kuching.

"Think Investment Think Porperty"


1 comment:

  1. Another Quetions sir,

    Memang tidak dinafikan pembangunan infrastruktur di Kuching agak kurang berbanding dengan area KL, akan tetapi apa kata kita memikir ke arah long term? Bukankah pembangunan giat dimajukan di Kuching dan saya percaya suatu hari nanti adalah berbaloi seandainya saya memiliki hartanah di Kuching, tetapi saya juga tidak akan menafikan untuk memiliki hartanah di semenanjung.. Tq

    ReplyDelete