Sunday, February 8, 2009

Cuti-Cuti Malaysia

Siapa yang tidak suka pada cuti? Kita di Malaysia bukan sahaja hidup aman dan makmur malahan cuti umum pun banyak.

Saya telah mengambil kesempatan sempena cuti hujung minggu ini untuk melawat Menara KL.

Percaya atau tidak walaupun telah hampir 10 tahun menetap di kota metropolitan Kuala Lumpur, saya tidak pernah menjejak kaki ke Menara Kuala Lumpur.

Bayaran untuk menaiki menara KL adalah RM38 bagi dewasa.

Apa yang saya ingin kongsikan di sini adalah mengenai pemerhatian saya terhadap Ibu Negara Kita Kuala Lumpur dari aras lebih kurang 500 meter.

Saya agak kagum dengan kepelbagaian bentuk bangunan pencakar langit yang terpacak di bumi Kuala Lumpur. Saya kagum bagai mana sebuah perkampungan kecil melayu ini boleh berubah menjadi salah sebuah kota metropolitan yang terkenal di rantau ini.

Kata kawan saya sekiranya kita nak tahu rupa bentuk KL sekiranya KL diterbalikan....one only have to imagine what it is now....maksudnya sekiranya kita nampak KL bagaikan hutan batu maka bawah tanah rupa bentuk KL adalah sama....

Kesimpulanya...setiap projek pembangunan yang dibangunkan oleh manusia akan turut mendatangkan kesan terhadap keseimbangan eko sistem bumi kita...rening-renungkanlah..

No comments:

Post a Comment