Thursday, April 30, 2009

Mentaliti Seorang Pelabur Hartanah

Saya tidak mempunyai banyak pengalaman di dalam bidang hartanah ini.

Kebanyakan pengalaman yang saya perolehi adalah daripada buku, nasihat dan cerita yang diampaikan oleh rakan-rakan dan kenalan saya.

Semasa menuntut di sekolah menegnah dahulu, kita sering diberitahu oleh guru sejarah bahawa maklumat sejarah boleh diperolehi daripada sumber utama (yakni bertulis) ataupun sekunder(cakap-cakap orang).

Saya merasakan sumber sekunder ini yang paling berharga kerana maklumat yang diperolehi adalah jauh lebih bernilai.

Cuba bayangkan sebuah rumah apartment bersaiz 750 kaki persegi. Mampukan anda menjual apartment kos sederhana tersebut dengan harga rm100 ribu.??? Kalau di KL mungkin ya anda boleh menjual dengan harga berlipat kali ganda....tetapi apa yang saya ingin kongsikan ini bukan di kl tetapi di kawasan Bangi.

Cuma mereka yang ada kekuatan dan kekentalan jiwa dan mental yang boleh bertahan dan tunggu kehadiran pembeli tersebut.

Disebabkan perlunya ada faktor kekentalan mentaliti yang tinggi ini, saya akan menerbitkan blog baru yang akan menjurus khusus kepada aspek persediaan diri dari segi mental, fizikal dan kewangan bagi membantu anda untuk terus bangun mencapai cita-cita anda.

Sila layari laman blog www.perkembanganminda.blogspot.com

Sekian

No comments:

Post a Comment