Wednesday, April 8, 2009

BN KALAH LAGI

Hari ini saya ingin berbicara sedikit mengenai politik.

Bukan apa sebagai seorang rakyat Malaysia saya rasa terpanggil untuk melihat negara saya yang saya cintai ini maju dan makmur seperti suatu masa dahulu.

Analisis saya senang sebab apa BN kalah adalah disebabkan faktor berikut:

1. Generasi muda merasakan tiada PELUANG disediakan oleh kerajaan untuk memajukan diri. Apabila tiada peluang untuk memajukan diri maka jiwa akan memberontak.

2. Jentera BN tidak menggunakan medium ICT sepenuhnya. Masih mengharapkan mainstream media untuk menyampaikan mesej.

3. Perayu undi BN tidak mengenal pasti pengundi bagi kawasan Bukit Gantang dan Bukit Selambau yang tinggal di luar kawasan tersebut. Menyebabkan ramai golongan ini yang tidak balik mengundi.

4. Golongan pemimpin muda BN amat mengecewakan tiada ciri-ciri kepimpinan yang dihendakkan oleh pengundi.

Analisis tamabahan akan menyusul selepas ini....

No comments:

Post a Comment