Friday, February 19, 2010

Harga Rumah di Universiti Malaya

Saya agak terkejut apabila mendapati ada sesetengah apartment di Vista Angkasa yang bersebelahan dengan stesyen LRT disewakan dengan harga RM1000. Apa sebab kadar sewanya rendah???

Dari segi lokasinya tempat tersebut memang sesuai untuk dijadikan tempat pelaburan.

Tetapi disebabkan market value yang agak tinggi dan sesetengah penjual yang ingin menjual rumah tersebut melepasi market value.

Saya berpendapat prospek kawasan tersebut agak tidak menarik.

Ini disebabkan banyak lagi kawasan perumahan di sekitar kawasan tersebut dan penyewa mempunyai lebih banyak lagi pilihan rumah sewa yang juga berhampiran dengan stesyen LRT berbanding dengan Vista Angkasa.

1 comment:

  1. hello tuan saya ingin bertanya jika apartment di vista angkasa,kg kerinchi tingkat 2, dekat dgn lrt brapa harga yg patut saya sewa.skrg saya bg sewa rm1200. ade kabinet dpur. adekah ia nya berbaloi?saya bercadang ingin menaikkan harga sewa saya email saya di m_zarifs@yahoo.com

    ReplyDelete