Tuesday, March 30, 2010

Boring Bosan dan Jemu

Sekali imbas harga rumah di Malaysia terutama di Lembah Klang masih tidak menunjukkan harga-harga rumah akan turun walaupun OPR telah dinaikkan.

Saya cukup pelik walaupun OPR sudah dinaikkan tetapi projek-projek perumahan baru masih rancak dibangunkan di setiap ceruk kawasan di Lembah Klang.

Bagi mereka yang masih belum mempunyai hartanah anda boleh tunggu dan lihat ataupun sambar dan dapatkan property idaman anda.

Sekiranya nak menunggu harga rumah jatuh, saya tidak merasakan ini akan berlaku melainkan ada faktor luar biasa seperti financial crisis 1998 berulang semula.

1 comment:

  1. Salam, Kenapa nak tunggu lagi.Kalau ada duit belilah cuma rumah dikawasan mana yang nak dibeli , itu persoalan utama.Kalau nak murah dan below market price kita boleh beli di jualan lelong.Itu pun kena berhati-hati.Kalau tengok dikawasan Selangor ni , terutama di sepang , bercambah rumah siap yang tuannya entah kemana.kalau rajin sikit , pergi surver lah siapa owner dan nasib baik dapat negotiate harga rendah.ingat dalam hidup ni tak ada benda yang datang dengan mudah.Usaha lebih sikit INSYAALLAH , orang yang berpendapatan sederhana pun boleh miliki rumah dikawasan yang selesa.Keywork is USAHA.

    ReplyDelete